Informatie & FAQ

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Bedrijfsnaam: My Beauty Supplies

KvK nummer: 89322932

Kerkwervesingel 133
3086HL Rotterdam
LET OP: dit is géén retouradres!

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

de prijs, met uitzondering van inklaringskosten en invoer btw. Deze additionele kosten zullen voor rekening en risico van de klant zijn. De post en/of koeriersdienst zal met betrekking tot de invoer gebruikmaken van de bijzondere regeling voor post- en koeriersdiensten. Deze regeling geldt als de goederen worden ingevoerd in het EU-land van bestemming, wat in het onderhavige ook het geval is. De post- en of koeriersdienst int de btw (al dan niet tezamen met de in rekening gebrachte inklaringskosten) bij de ontvanger van de goederen;

de eventuele kosten van verzending;

de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,  kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een geschreven bericht/e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren van de producten voor de rekening van de consument.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

 

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven  in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • voor losse kranten en tijdschriften;
  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

  • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  • betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 – De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

De plaats van levering vindt op grond van artikel 5, eerste lid, Wet op de omzetbelasting 1968 plaats in het land waar het vervoer aanvangt. In het onderhavige vindt deze levering plaats buiten EU. In navolging hiervan zal er door de post- of koerierdienst bij de afnemer invoer btw c.q. inklaringskosten worden geint. Derhalve zal er door de ondernemer geen btw in rekening worden gebracht.

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Bijzondere extra inklaringskosten en/of invoerrechten zijn niet bij de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de klant.

 

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

De garantie geldt niet indien:

De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. De geschatte levertijd bedraagt gemiddeld 7-12 dagen.

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 – Betaling

Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 – Klachtenregeling

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 15 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Privacybeleid

ROBARO AMSTERDAM respecteert uw privacy. Wij houden ons volledig aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet. In deze Privacy Policy kunt u lezen wat voor persoonlijke gegevens wij verzamelen en hoe wij uw persoonlijke gegevens opslaan, beschermen en gebruiken. Verder kunt u lezen voor welke doeleinden wij uw persoonsgegevens zullen gebruiken en met wie uw gegevens worden gedeeld.

 Waarop is deze Privacy Policy van toepassing?

Dit Privacybeleid is van toepassing op uw gebruik van de "Website" www.robaro-amsterdam.nl en de mobiele applicatie "Apps" aangeboden onder de naam robaro-amsterdam.nl en alle producten en diensten die wij u aanbieden via onze Websites en/of Apps.

 Persoonlijke gegevens

In dit Privacybeleid betekent uw "persoonlijke gegevens" informatie of stukken informatie waarmee u als persoon geïdentificeerd zou kunnen worden.

 Uw toestemming

Robaro-amsterdam.nl zal uw persoonlijke gegevens niet verzamelen, gebruiken of openbaar maken zonder uw voorafgaande toestemming. Daarom vragen wij u om akkoord te gaan met dit Privacybeleid voordat u onze Websites of Apps kunt gebruiken.

Welke persoonlijke gegevens verwerken wij?

Uw persoonlijke gegevens kunnen op verschillende manieren worden verzameld, bijvoorbeeld wanneer u onze Websites bezoekt, zich op onze Websites registreert, een bestelling plaatst, zich abonneert op de nieuwsbrief, een formulier invult, contact met ons opneemt of onze diensten gebruikt.

Wij verwerken ook uw IP-adres, de geschiedenis van uw transacties, betalingsgegevens, browsertaal en - als u ons toestemming heeft gegeven - uw geolocatie.

Daarnaast kunnen wij ook niet-persoonlijke gegevens verwerken wanneer u met onze websites communiceert. Deze gegevens kunnen uw browser naam, het type computer en technische informatie over uw middelen om verbinding te maken met onze websites (zoals het besturingssysteem en de gebruikte internet service providers) omvatten.

Hoe gebruiken wij uw persoonlijke gegevens?

Wij gebruiken en verwerken de persoonlijke gegevens die u ons heeft verstrekt voor de hieronder beschreven doeleinden.

♣ Wij gebruiken uw e-mailadres om u informatie en updates over uw bestelling te sturen. Wij kunnen u ook informatie sturen over onderwerpen die voor u interessant kunnen zijn. U kunt zich te allen tijde afmelden voor deze diensten.

♣ Wij gebruiken de gegevens over uw browsertaal, uw IP-adres en geolokalisatie om u aan te spreken in een taal die u spreekt en om u inhoud te tonen die betrekking heeft op het land waarin u woont.

♣ In geval van fraude zullen wij uw persoonlijke gegevens delen met het slachtoffer om deze persoon in staat te stellen aangifte te doen bij de politie. Wij zullen niet meer gegevens delen dan nodig is voor de aangifte, en wij zullen u vooraf op de hoogte brengen wanneer wij uw gegevens voor dit doel gaan delen.

 Met wie delen wij uw persoonlijke gegevens?

ROBARO AMSTERDAM verkoopt, verhandelt of verhuurt geen persoonlijke gegevens aan derden.

 

Externe dienstverleners

Om onze diensten te kunnen verlenen, zijn er gegevens die we moeten delen met andere dienstverleners.

Voor betalingen via onze websites maken wij gebruik van diensten van derden, zoals betaal gateways en andere betaal transactieverwerkers. Deze derden zijn contractueel verplicht om deze gegevens niet voor andere doeleinden te gebruiken dan het uitvoeren van de betaling.

 

Generieke geaggregeerde (niet-persoonsgebonden) gegevens

We kunnen generieke geaggregeerde gegevens delen met onze zakelijke partners, vertrouwde partners en adverteerders. In dat geval worden de gegevens volledig geanonimiseerd.

 

Hoe beschermen wij uw persoonlijke gegevens?

Wij beschermen uw persoonlijke gegevens tegen ongeautoriseerde of onrechtmatige toegang, wijziging, openbaarmaking, gebruik of vernietiging. Wij coderen onze diensten met behulp van SSL, de gegevens zijn alleen toegankelijk via een geheim wachtwoord en digitale handtekeningen, en onze medewerkers hebben alleen toegang tot uw gegevens op een need-to-know basis. Wij maken gebruik van de juiste praktijken voor het verzamelen, opslaan en verwerken van gegevens.

 

Cookies

Wij kunnen cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren wanneer u onze websites gebruikt. Een cookie is een klein tekstbestand dat een reeks tekens bevat die op uw apparaat kunnen worden geplaatst wanneer u een website bezoekt. Dit tekstbestand identificeert uw browser of apparaat op unieke wijze. Wanneer u onze websites opnieuw bezoekt, stelt de cookie onze websites in staat om uw browser of apparaat te herkennen. U kunt uw cookie-instellingen in uw browser wijzigen als u niet wilt dat cookies naar uw apparaat worden verzonden. Houd er rekening mee dat sommige websitefuncties of -diensten van onze websites zonder cookies mogelijk niet naar behoren functioneren.

 

Wij gebruiken de volgende soorten cookies op onze websites:

Technische cookies: dit zijn cookies die essentieel zijn voor de werking van onze Websites, ze stellen u in staat om te navigeren op onze Websites en onze functies te gebruiken.

 

Analytische/statistische cookies: wij gebruiken deze cookies om bezoekersstatistieken bij te houden. Wij gebruiken deze statistieken om de websites en mailings voortdurend te verbeteren en u zo relevante inhoud aan te bieden. Deze cookies stellen ons ook in staat om het aantal bezoekers te herkennen en te tellen en om te zien hoe bezoekers navigeren als ze onze websites gebruiken. Dit helpt ons om de gebruikersnavigatie te verbeteren en ervoor te zorgen dat gebruikers gemakkelijker vinden wat ze nodig hebben.

 

Tracking cookies: deze cookies monitoren het klikgedrag en het surfgedrag. Door middel van deze cookies kunnen we zien of en wanneer u uw profiel bekijkt en of u doorklikt naar onze websites.

 

Websites van derden

U kunt advertenties of andere inhoud op onze websites vinden die linken naar de websites en diensten van onze partners, leveranciers, adverteerders, sponsors, licentiegevers en andere derde partijen. Wij hebben geen controle over de inhoud of links die op deze websites verschijnen en zijn niet verantwoordelijk voor de praktijken van websites die gelinkt zijn aan of van onze websites. Bovendien kunnen deze websites of diensten, met inbegrip van hun inhoud en links, voortdurend veranderen. Deze websites en diensten kunnen hun eigen privacybeleid en klantenservice hebben. Bladeren en interactie op andere websites, inclusief websites die zijn gekoppeld aan onze websites, zijn onderworpen aan de voorwaarden en het beleid van die website.

 

Wijzigingen in dit privacybeleid

We kunnen onze Privacy Policy van tijd tot tijd aanpassen. Wanneer we dit Privacybeleid op een belangrijke manier wijzigen, zullen we een kennisgeving op onze Websites plaatsen samen met het bijgewerkte Privacybeleid. We kunnen u ook op de hoogte brengen via uw e-mailadres en u verzoeken het bijgewerkte Privacybeleid te accepteren voordat u onze Apps en Websites kunt blijven gebruiken.

 

Je hebt het recht om het ons te vertellen als je dat wilt:

♣ wil in de toekomst niet door ons gecontacteerd worden;

♣ wil graag een kopie van de persoonlijke informatie die wij over u hebben verwerkt;

♣ wil graag dat wij uw persoonlijke gegevens in onze administratie corrigeren, bijwerken of verwijderen;

♣ wil elk misbruik van uw persoonlijke gegevens melden.

Als u vragen, opmerkingen of zorgen heeft over de manier waarop wij met uw persoonlijke gegevens omgaan, neem dan contact met ons op.

 

Houd er rekening mee dat u uw persoonlijke gegevens ook kunt bekijken, bewerken of verwijderen door in te loggen op uw persoonlijke account.

 

 

 

 

Retourbeleid

Indien om welke reden dan ook uw tevredenheid niet gegarandeerd is met de ontvangen bestelling, verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Bij ROBARO AMSTERDAM is het ons streven om ervoor te zorgen dat onze klanten voor de volle 100% tevreden zijn met de producten die zij bij onze leveranciers hebben aangeschaft. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, zodat ons team u onmiddellijk van dienst kan zijn.

Hoe kunt u (een deel van) uw bestelling retourneren?

Indien u besluit om uw product(en) binnen de bedenktijd van 14 dagen na ontvangst aan ons te retourneren, zullen wij het volledige orderbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product terugstorten. Wij willen u er echter op attenderen dat de kosten voor de retourzending niet vergoed kunnen worden.

Volg onderstaande stappen om uw product(en) te retourneren:

  • Gelieve een e-mail te sturen naar info@robaro-amsterdam.nl waarin u aangeeft dat u uw bestelling, of een deel daarvan, wenst te retourneren.
  • Wacht op een reactie van onze klantenservice om te controleren of wij uw retourzending kunnen accepteren.
  • Indien uw retourzending geaccepteerd wordt, verzoeken wij u vriendelijk om het product zorgvuldig en veilig te verpakken, bij voorkeur in de originele verpakking.
  • Stuur het pakket naar het retouradres dat u van onze klantenservice ontvangen heeft.
  • Laat onze klantenservice de Track & Trace-code weten.
  • Zodra het pakket ontvangen en gecontroleerd is, zullen wij het orderbedrag van de geretourneerde producten terugstorten via de oorspronkelijke betaalmethode.

Helaas kunnen de volgende producten niet geretourneerd worden:

  • Verzegelde producten waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Producten die op maat gemaakt zijn volgens de specificaties van de consument.
  • Producten die van persoonlijke aard zijn.
  • Producten die vanwege hun aard niet geretourneerd kunnen worden.
  • Vanwege COVID-19-maatregelen op het gebied van hygiëne kunnen producten in de categorieën "Beauty", "Kids & Baby" en "Sport" niet geretourneerd worden.

 

Annulering van geplaatste bestellingen

Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling te annuleren. Onze bestellingen worden direct verwerkt in het systeem, waardoor annulering niet meer mogelijk is.

Beschadigde producten bij ontvangst

Wat spijtig! Het kan voorkomen dat uw product tijdens het transport beschadigd is geraakt. Indien u een beschadigd of verkeerd product heeft ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk om binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons op te nemen. Na deze periode vervalt helaas de mogelijkheid tot retourneren.

Om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, verzoeken wij u een e-mail te sturen met een foto waarop het beschadigde deel van het artikel duidelijk zichtbaar is. De meest optimale foto's tonen het beschadigde deel op een vlakke ondergrond, waarbij het label en de schade goed te zien zijn. Deze informatie gebruiken wij om u te assisteren bij uw bestelling en om dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen.

Bij beschadigde producten bieden wij eenmalig een vervangend pakket aan en kunnen wij helaas geen geld teruggeven. Indien bij een tweede levering het product wederom beschadigd is, zullen wij het volledige aankoopbedrag terugstorten.

Voor vragen met betrekking tot beschadigde producten bij ontvangst kunt u contact met ons opnemen via info@robaro-amsterdam.nl.

Productiefouten of defecten na gebruik

Wat vervelend! Het kan voorkomen dat er na verloop van tijd een productiefout optreedt, waarbij sprake is van een defect. Met andere woorden, het onderdeel is kapot en voldoet niet langer aan de normen die door de fabrikant zijn vastgesteld. Let op: slijtdelen zijn uitgesloten van productiefouten of defecten. Onder slijtdelen vallen onder andere:

  • Aandrijfriemen
  • Batterijen
  • Remblokken en remschijven, remvoeringen, remtrommels
  • Kettingen, lampen, pignons, banden en slangen
  • Bewegende onderdelen in de breedste zin van het woord

Voor vragen met betrekking tot productiefouten of defecten na gebruik kunt u contact met ons opnemen via info@robaro-amsterdam.nl.

Levering van verkeerde producten

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Desondanks kan het voorkomen dat er soms een foutje in sluipt en wij u per abuis het verkeerde product leveren. Uiteraard zullen wij dit probleem voor u oplossen en kosteloos de juiste bestelling naar u verzenden.

Voor vragen met betrekking tot de levering van verkeerde producten kunt u contact met ons opnemen via info@robaro-amsterdam.nl.

Levering bij afwezigheid of postkantoor

Als een pakket aan uw deur wordt bezorgd of bij een postkantoor wordt afgegeven, zijn de kosten hiervoor voor rekening van ROBARO AMSTERDAM. Als het pakket niet wordt geaccepteerd of niet wordt opgehaald bij het postkantoor, zal het automatisch worden teruggestuurd naar de leverancier. In dat geval behouden wij het recht om 100% van de orderwaarde in mindering te brengen op het bedrag dat u terugkrijgt.

Product beschadigd?

Wat vervelend! Het spijt ons dat uw product tijdens het transport schade heeft opgelopen. We bieden u graag de eerste keer gratis een nieuwe verpakking aan, maar we kunnen helaas geen terugbetaling doen. Mocht het product de tweede keer nog steeds defect aankomen, dan betalen wij u het volledige aankoopbedrag terug.

Verloren pakket?

Indien een pakket verloren is gegaan of om logistieke redenen niet is bezorgd, sturen wij altijd eerst een nieuw pakket voordat we ons restitutie- en retourbeleid toepassen.

Invoerrechten

In bepaalde gevallen kan het voorkomen dat de douane uw pakket controleert bij de levering. Helaas hebben wij geen controle over de veranderingen in de wetgeving die vanaf 1 juli 2021 gelden. In enkele situaties kan de douane een klein bedrag aan invoerrechten in rekening brengen. We willen u echter geruststellen dat in 99% van de gevallen deze kosten niet van toepassing zijn. Mocht er toch sprake zijn van douanekosten, neem dan contact met ons op.